Website: | website met extra informatie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vakcode: | INFOB2KI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiepunten: | 7.5 ECTS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Periode: | periode 2 (week 46 t/m 5, d.w.z. 9-11-2020 t/m 5-2-2021; herkansing week 16) | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Timeslot: | D | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deelnemers: | tot nu toe 290 inschrijvingen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rooster: | De officiële roosters staan in MyTimetable | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Docenten: |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inhoud: | Het college geeft een brede introductie in kunstmatige intelligentie vanuit een applicatie georienteerd perspectief. Dwz. dat we naar complexe systemen (zoals o.a. games) zullen kijken en zien welke KI technieken nodig zijn om deze systemen te implementeren. Na afloop van het college heeft de student een goed idee welke KI technieken er zijn en wanneer ze deze toe moet/kan passen. Het vak heeft een caleidoscopisch karakter, waarbij elk college een introductie op een of meer technieken geeft. Technieken die behandeld zullen worden hebben betrekking op o.a. de volgende onderwerpen: planning, beslissingen maken, strategieen bepalen, redeneren en leren. Een verdere verdieping van deze KI onderwerpen en technieken vindt plaats in de vervolgvakken Intelligente Systemen en Computational Intelligence. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatuur: | Verplicht:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Werkvorm: | Er zal twee keer per week een hoorcollege zijn, aangevuld met begeleide werkcollege- en practicumsessies. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Toetsvorm: |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inspanningsverplichting voor aanvullende toets: | UU voorwaarden: om aan de aanvullende toets te mogen meedoen moet de oorspronkelijke uitslag minstens een 4 zijn, of een AANV. Nadere vak-specifieke voorwaarden zijn te vinden op de beoordelingspagina. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beschrijving: | Dit vak is primair gericht op informatica studenten die interesse hebben in een brede introductie in de KI, en meer specifiek op studenten Gametechnologie. Voor een uitgebreide beschrijving en week-inhoud: kijk op de uitgebreide webpagina van het vak. Het vak is een niveau 2 vak en veronderstelt voorkennis uit eerstejaars Informatica vakken (naast wiskunde op het niveau VWO-Wiskunde B). Voor het practicum zijn programmeervaardigheden vereist; voorkennis van de gebruikte taal Python is niet vereist. |