Department of Information and Computing Sciences

Departement Informatica Onderwijs
Bachelor Informatica Informatiekunde Kunstmatige intelligentie Master Computing Science Game&Media Technology Artifical Intelligence Human Computer Interaction Business Informatics

Onderwijs Informatica en Informatiekunde

Vak-informatie Informatica en Informatiekunde

Game-ontwerp

Website:website met extra informatie
Vakcode:INFOB2GO
Studiepunten:7.5 ECTS
Periode:periode 3 (week 6 t/m 15, d.w.z. 8-2-2021 t/m 16-4-2021; herkansing week 27)
Timeslot:D
Deelnemers:tot nu toe 134 inschrijvingen
Rooster:De officiële roosters staan in MyTimetable
Docenten:
vormgroeptijdweekzaaldocent
college          Sander Bakkes
werkcollege groep 1        Dionysis Alexandridis
groep 2        Ron Vanderfeesten
Inhoud:The learning outcomes, together with the accompanying teaching method and assessment method, are as follows. Unless stated otherwise, all assessments are made individually per student.

(A) The student can understand terminology and academic theory on game design and player experience. Specifically, the student has acquired an academic understanding of key concepts in (1) game analysis frameworks such as MDA, (2) player motivation, player types, and player experience modelling, (3) adaptive / personalised game experiences and procedural-content generation, (4) interactive storytelling, (5) open-ended play and interactive playgrounds, and (6) mixed-reality gaming and other novel gaming-interfaces. -- Expert lectures & Self-study of literature -- Assessment: Exam

(B) The student can critically analyse game designs by relating specific game-design decisions to the intended experience of a game. -- Expert lectures & Self-study of literature -- Assessment: Exam

(C) The student can analyse a so-called broken game, and can create a working prototype of a non-broken variation of such a game, using paper prototyping. -- Practicum -- Assessment: Evaluation of the ‘Broken game’ practicum assignment -- Group assignment and assessment

(D) The student can create a working video game prototype in a team setting via an iterative design methodology -- Practicum -- Assessment: Evaluation of the ‘Game Jam’ practicum assignment -- Group assignment and assessment

(E) The student can create a video game on the basis of an existing (code) framework, by redesigning a given video game such that is generates a player experience that is highly distinct from the original game. -- Practicum -- Assessment: Evaluation of the ‘Video game redesign’ practicum assignment -- Group assignment and assessment
Literatuur:College slides + Literatuur die zal worden aangedragen tijdens het vak; in de vorm van artikelen of boeken die online beschikbaar zijn. Studenten hoeven niet zelf een boek aan te schaffen voor dit vak.
Werkvorm:Expert lectures & Self-study of literature (Exam), and three Practicum assignments (Practicum evaluation).
Toetsvorm:Exam -- Individual assessment: Digital exam focused on the theory and concepts that are discussed in the lectures and literature (assessed on a high, conceptual level; not focused on details, numbers, equations, etc.) -- 50% of final grade -- Minimum exam grade to pass the course: 5.5

Practicum assignments -- Group assessment: Three hands-on game design assignments -- 50% of final grade -- Specifically: --– Assignment 1: 15% of final grade --– Assignment 2: 20% of final grade --– Assignment 3: 15% of final grade -- Minimum practicum grade to pass the course: 5.5

Ad 1 Er geldt puntenaftrek bij te laat inleveren van de practicum opdrachten: binnen 12 uur na de deadline 1 punt aftrek, binnen 24 uur 2 punten aftrek, binnen 48 uur 3 punten aftrek. Meer dan 48 uur te laat voor een opdracht resulteert in een beoordeling van ‘1.0’ voor de opdracht.

Ad 2 Zowel de digitale toets, als het gewogen gemiddelde van de practicum opdrachten moeten ten minste een 5.5 zijn om te slagen voor het vak.

Ad 3 Voor een eventuele aanvullende toets (herkansing digitaletoets) geldt een inspanningsverplichting van minimaal een 4.0 voor het eerste examen.

Ad 4 Voor een eventuele aanvullende opdracht (herkansing practicum) geldt een inspanningsverplichting van een gewogen gemiddelde van 4.0 voor de practicum opdrachten, alsmede aantoonbare actieve deelname aan het practicum.

Ad 5 Groepen geven tijdig door aan de werkcollege coordinator (Dio) wanneer een student is gestopt met het vak / uit een groepje is gestapt, en wanneer zich problemen voortdoen binnen het groepje.
Inspanningsverplichting voor aanvullende toets:Om aan de aanvullende toets te mogen meedoen moet de oorspronkelijke uitslag minstens 4 zijn.
Beschrijving:For more information please see Blackboard.
wijzigen?